- Moving Intelligence en Quakel Assuradeuren gaan samenwerking aan.
ZALTBOMMEL, 14 maart 2022 – Quakel Assuradeuren uit Alphen aan den Rijn en Moving
Intelligence uit Zaltbommel gaan samenwerken om de beveiliging van motoren in
Nederland te optimaliseren.Quakel Assuradeuren is een grote speler op de verzekeringsmarkt, gespecialiseerd in
het verzekeren van motoren en exclusief verkrijgbaar bij Combi Motors Verzekeringen. Zij
zijn onder andere verzekeringspartner van Ducati Insurance, Harley-Davidson Insurance
en MotoPort NoRisk verzekering. Allemaal premium merken, die ook premium
beveiliging nodig hebben.Moving Intelligence is marktleider op het gebied van autobeveiliging, ritregistratie,
wagenparkbeheer, beveiliging van werkmaterieel en mobiele objecten zoals motoren.
Beveiliging op het hoogste niveau is wat Moving Intelligence verzorgd, wat dus perfect
past bij de verzekeringen die Quakel Assuradeuren aanbiedt. De samenwerking tussen
beide bedrijven is dan ook een logische stap en sluit aan bij de samenwerking die
Moving Intelligence al heeft met Ducati-dealers, Harley-Davidson dealers en diverse
andere motordealers in Nederland.Beide bedrijven gaan zich vol inzetten om het aantal diefstallen van motoren te
verminderen en om de motoren die alsnog gestolen worden, terug te vinden. Dat doen
ze met onder andere de Mi01 Peilzender, een na-diefstal terugvindsysteem dat niet
groter is dan een candybar en volledig standalone functioneert. Vanwege het kleine
formaat van de Mi01 is de peilzender overal in de motor te plaatsen.Beveiliging is een belangrijk aandachtspunt
Voor de merken Ducati Insurance, Harley-Davidson Insurance en MotoPort NoRisk
verzekering is de Mi01 peilzender een goedgekeurd beveiligingssysteem, zonder dat een
SCM/CCV-certificaat vereist is. Ook heeft de verzekerde geen eigen risico bij diefstal,
wanneer een Mi01 ingebouwd is en de verzekerde dit heeft aangemeld bij de
verzekeraar.De Mi01 laat bij normaal gebruik één keer per dag weten waar hij zich bevindt, zodat u
altijd weet waar uw motor is. Wordt uw motor onverhoopt toch gestolen, dan gaat de
Mi01 vaker zijn positie doorgeven en wordt het systeem geactiveerd om Radio
Frequentie signalen uit te gaan sturen. Hiermee kan de peilzender, en dus uw motor, tot
op de meter nauwkeurig gelokaliseerd en teruggevonden worden.Wilt u meer weten over het verzekeren van uw motor? Neem dan contact op met Combi
Motors Verzekeringen BV via 0172-427035 of info@combimotors.nl.Meer informatie over de producten van Moving Intelligence, neem contact op met
Tom Snoek, 06- 36347172.Wilt u hier meer over weten of zelf een Mi01 peilzender aanschaffen? Klik hier!
- New limited edition XDiavel Nera
Elegantie. Onbeperkt.
XDiavel Nera: made in Italy design en vakmanschap gecombineerd met technologie en innovatie in een motorfiets gemaakt door Ducati in samenwerking met Poltrona Frau’s Interiors.
De XDiavel Nera zal worden geproduceerd in een genummerde serie van 500 exemplaren in beperkte oplage: het wordt gekenmerkt door een elegante “Black on Black”-kleurstelling en door een speciaal aanpasbaar zadel gemaakt van Pelle Frau®.
Genummerde en gelimiteerde editie
De XDiavel Nera wordt geproduceerd in een genummerde serie van 500 exemplaren in beperkte oplage. Het serienummer is gegraveerd op een speciale plaat op het trellisframe.
Met de hand opgezadeld
Het meest herkenbare onderdeel van de XDiavel Nera is de bijzondere zitting van Pelle Frau®: een met de hand gezadeld zacht natuurleer, het resultaat van jarenlang onderzoek door Poltrona Frau. Het is verkrijgbaar in 5 verschillende kleuren (Siam Red, Steel Blue, Cemento, India en Selva) en is aangepast met een reeks “X” gegraveerd door een geavanceerd laserproces, die de naam van de fiets herinneren.
Technocruiser Soul
XDiavel Nera drukt de kracht van tegenstellingen uit en combineert het ontspannen tempo dat typisch is voor de cruiserwereld met het sportieve rijgedrag en de opwindende prestaties van Ducati. De tweecilinder Testastretta DVT 1262 is het kloppende hart van XDiavel. Het chassis, de ophanging, het remsysteem en de elektronische uitrusting garanderen tegelijkertijd comfort, veiligheid en prestaties op hoog niveau.
Uniek en onmiskenbaar
Elk zadel, handgemaakt in natuurlijk Pelle Frau®-leer, is een uniek stuk, het is verkrijgbaar in 5 verschillende kleuren rechtstreeks uit het Poltrona Frau-palet. Daarnaast een breder comfortzadel en een rugleuning, ook in Pelle Frau® leer, geschikt om met z’n tweeën te reizen zonder in te boeten aan stijl.
Noot van de redactie :
Bent u benieuwd wat het verzekeren van deze Limited Edition XDiavel Nera kost? Vergelijk en verzeker nu direct uw Ducati!
- Licht, compact, essentieel en plezier: Ducati presenteert de nieuwe Monster
- Alle essentie van de Monser in de lichtste, meest compacte en essentiele vorm die mogelijk is
- De missie van de Monster: plezier maken dankzij het 111 pk van de Testastretta 11° motorblok en 166 kg droog gewicht
- De sport naked geschikt voor iedereen die een technologische en makkelijk te berijden motorfiets wil
Borgo Panigale (Bologna, Italië), 2 december 2020 – De Ducati World Première webserie loopt op zijn einde met de vijfde en laatste aflevering waarin de motorfabrikant uit Borgo Panigale de nieuwe Monster onthulde. Een motorfiets die de geschiedenis van Ducati als geen ander heeft gemarkeerd. Het is het best verkochte model ooit: sinds zijn presentatie zijn er meer dan 350.000 exemplaren geproduceerd.
De nieuwe Monster vertegenwoordigt alle essentie van Ducati in de lichtste, meest compacte en essentiële vorm die mogelijk is. U kunt het al raden aan de naam: Monster, niets anders.
Het recept is het originele recept uit 1993: een sportief motorblok, maar perfect voor gebruik op de weg, gecombineerd met een Superbike-afgeleid frame. Alles wat u nodig heeft om plezier te hebben, elke dag.De nieuwe Monster is gebaseerd op dezelfde concepten als de onvergetelijke Monster 900, de eerste, echte sport naked, maar geherinterpreteerd en geüpdatet. Het resultaat is een motorfiets met een geavanceerd, eenvoudig en efficiënt chassis, die in staat is om direct het perfecte gevoel met de rijder te creëren. De rijpositie is minder belastend voor de polsen en het motorblok biedt een uitstekende balans tussen vermogen, koppel en gebruiksgemak.
Om de nieuwe Monster te creëren, zijn de ingenieurs en designers van nul begonnen, maar met een duidelijk idee van de belangrijkste punten waarrond de nieuwe motor moest worden gebouwd. De motor is slank en wendbaar en bevat de richtlijnen die het DNA van elke Monster bevatten, waardoor hij direct herkenbaar is: vormgegeven brandstoftank, ronde koplamp, taps toelopende achterkant en motorblok in het midden van de scène. De taal is echter nieuw en modern. De vormen zijn geëvolueerd in een richting waarin de essentie en de techniek worden versterkt door het ontwerp, zoals in het ronde profiel van de LED-koplamp vooraan en in de richtingaanwijzers met “sweeping” functie.
De nieuwe Monster is sportief en leuk.
De Monster wordt aangedreven door het Testastretta 11° 937 cc tweecilinder L-vormige motorblok, met desmodromische distributie en Euro 5-homologatie. In vergelijking met de vorige 821 neemt hij toe in cilinderinhoud, vermogen, koppel en daalt het gewicht (-2,4 kg) om bij te dragen aan de lichtheid van de motor en betere rijeigenschappen te bieden. Hij levert nu 111 pk bij 9.250 tpm met een maximaal koppel van 93 Nm bij slechts 6.500 tpm en blijkt dus efficiënt en reactief te zijn in de gasrespons. Dankzij de grotere cilinderinhoud is het koppel bij alle toerentallen verbeterd, met name in het mid-lage bereik, dat het meest wordt gebruikt op de weg en tussen bochten. Dit garandeert spannende prestaties, maar ook rijgemak en rijplezier, mede dankzij de nieuwe versnellingsbak en de standaard gemonteerde Ducati Quick Shift Up/Down. De Monster is ook verkrijgbaar in een 35-kW versie, geschikt voor A2 rijders.De nieuwe Monster is licht.
Om het maximale plezier te garanderen, werd bij de creatie van de nieuwe Monster veel aandacht besteed aan gewichtsvermindering. Het chassis, de accessoire-elementen en de bovenbouw zijn vanaf de grond opnieuw ontworpen om een compacte en lichte motorfiets te creëren, perfect voor dagelijks gebruik maar ook voor sportief gebruik.Het aluminium voorframe is geïnspireerd op die van de Panigale V4. Het is kort en direct aan de cylinderkoppen bevestigd. Met een gewicht van slechts 3 kg is dit frame 4,5 kg lichter (60% minder) dan het vorige Trellis frame, waardoor het drooggewicht van de motor tot slechts 166 kg wordt teruggebracht.
Elk onderdeel is opnieuw ontworpen en verlicht: de velgen verliezen 1,7 kg en de achterbrug is 1,6 kg lichter geworden. Het achterste subframe daalt met 1,9 kg dankzij de GFRP-technologie (Glass Fibre Reinforced Polymer) waarmee het is gemaakt, waardoor de vormen en oppervlakken konden worden geoptimaliseerd ten gunste van de lichtheid en de dimensionale compactheid. De totale gewichtsbesparing bedraagt 18 kg ten opzichte van de Monster 821.
De nieuwe Monster is gemakkelijk, in elke situatie.
De hoogte van het zadel van de nieuwe Monster is 820 mm. Dit, in combinatie met de smalle zijkanten van de motorfiets, stelt de rijder in staat om heel gemakkelijk zijn voeten op de grond te zetten. Als accessoire is een zadel verkrijgbaar dat de hoogte vanaf de grond reduceert tot 800 mm, met behoud van een goede vulling. De zithoogte van de Monster kan met behulp van de veringverlagingskit verder worden teruggebracht tot 775 mm vanaf de grond.Om een maximale wendbaarheid bij lage snelheden te garanderen en het manoeuvreren vanuit stilstand te vergemakkelijken, is de stuurhoek verhoogd tot 36° (+7° ten opzichte van de 821). Het stuur is ongeveer 7 cm dichter bij het bovenlichaam van de rijder gebracht om een meer rechtop zittende rijpositie te hebben die meer comfort en controle garandeert. De positie van de voeten is ook veranderd, en de benen zijn nu minder gebogen. Dit alles vertaalt zich in een beter rijgemak, zelfs in het stadsverkeer.
De nieuwe Monster is technologisch.
De standaarduitrusting omvat Cornering ABS, Traction Control en Wheelie Control, allemaal instelbaar op verschillende interventieniveaus. Het sportieve karakter van de motor wordt ook onderstreept door de Launch Control, die zorgt voor een razendsnelle start. Deze elektronische uitrusting maakt het mogelijk om de prestaties van de motor in alle veiligheid uit te gebruiken.De nieuwe Monster is uitgerust met drie Riding Modes (Sport, Urban, Touring) die het mogelijk maken om het karakter van de motorfiets naar smaak en behoefte vorm te geven. Alles is eenvoudig te bedienen via het stuur en het 4,3″ kleuren TFT-scherm met race graphics die overeenkomen met die van de Panigale V4, met een grote toerenteller die de indicatie van de ingeschakelde versnelling weergeeft.
De Monster is altijd een symbool van customization geweest.
Om elke Monsterista in staat te stellen zijn motorfiets nog unieker te maken, zijn er stickerkits gemaakt die de vormen van de Monster versterken en de sportiviteit van Ducati vieren. Voor degenen die de stijl van hun Monster nog meer willen accentueren, zijn er ook coverkits beschikbaar. Zoals bij alle Ducati motorfietsen is er ook een breed scala aan Ducati Performance accessoires beschikbaar, zoals de dubbele Termignoni gehomologeerde geluiddemper met carbon eindkappen. Via de configurator op Ducati.com kunnen alle aanpassingsopties worden bekeken.De nieuwe Monster is verkrijgbaar in Ducati Red en Dark Stealth met zwarte velgen, Aviator Grey met GP Red velgen. Voor wie een motorfiets wil met een nog sportiever imago, is er de Plus-versie in dezelfde kleuren met een aërodynamische windscherm en een passagierszadelcover als standaard.
De Monster zal rond april 2021 verkrijgbaar zijn bij Ducati dealers vanaf 11.290 € in België en vanaf 13.390 € in Nederland.
Note van de redactie: Een Ducati Monster verzeker je natuurlijk bij de officiële Ducati Insurance.
- De nieuwe Panigale V4 SP
De Panigale V4 is de sportieve Ducati bij uitstek die rechtstreeks is afgeleid van de MotoGP en wordt, net als de racemotoren, voortdurend geïnnoveerd en doorontwikkeld van jaar tot jaar. Voor 2021 voldoen de Panigale V4 en V4 S modellen aan de Euro 5 emissienorm voor de landen die ze nodig hebben, terwijl het gewicht, het maximale vermogen en het koppel ongewijzigd blijven.
Het elektronische pakket dat de Panigale V4 uitrust, evolueert en bevat nu de nieuwste generatie Ducati Traction Control, die nog voorspelbaarder is: DTC EVO 3 met een strategie ontwikkeld door Ducati Corse.
De Riding Mode strategie is ook nieuw, met name de Race Riding Mode is opgesplitst in twee verschillende mappings, waardoor de rijder twee verschillende configuraties heeft om de beste set-up te definiëren op basis van het circuit en zijn rijstijl.
Voor 2021 breidt Ducati de Panigale familie uit met de introductie van de Panigale V4 SP versie, wat de terugkeer markeert van het historische “SP” (Sport Production) acroniem. De Panigale V4 SP is genummerd en het nummer is gegraveerd op het machinaal bewerkte balhoofd.De Panigale V4 SP – 214 pk, 12,6 kgm koppel en een droog gewicht van 173 kg – heeft een speciale kleurstelling en is uitgerust met alle technische kenmerken om zijn kwaliteiten tijdens het circuitrijden te verbeteren. Veel elementen zijn afgeleid van de Superleggera V4: carbon velgen, remklauwen en hoofdremcilinders, droge koppeling en dezelfde kettingmaat (520).
Het belangrijkste onderdeel voor de verbetering van de dynamische kwaliteiten zijn zeker de kostbare 5 -spaaks carbon velgen, 1,4 kg lichter dan de gesmede aluminium velgen van de Panigale V4S die de rolinertie verminderen, waardoor de motorfiets beduidend wendbaarder en lichter is bij verandering van richting.
De exclusieve Brembo Stylema R®-remklauwen voor zorgen voor een hoog remvermogen en voor uitzonderlijke consistente prestaties, zelfs tijdens een lang getimede sessie zonder veranderingen in de slag van de remhendel. De remklauwen worden geactiveerd door een Brembo MCS-radiaalpomp, waardoor het remgevoel snel kan worden aangepast om aan de behoeften van de rijder te voldoen.
De Desmosedici Stradale van de “SP” monteert een droge koppeling, die het mogelijk maakt om nog effectiever op het circuit te rijden wanneer men tot het uiterste gaat, en is gekoppeld aan een eindaandrijving met een 520 ketting, die smaller en dus lichter is dan die op de Panigale V4 S is gemonteerd.
De Rizoma geanodiseerde aluminium voetsteunen die op de Panigale V4 SP zijn gemonteerd, zijn volledig verstelbaar om zich aan te passen aan de ergonomie van elke rijder en de bodemvrijheid voor gebruik op het circuit te maximaliseren. De motor is ook uitgerust met een racekit voor gebruik op het circuit die het mogelijk maakt de achteruitkijkspiegels, kentekenplaathouder en open koppelingsdeksel te verwijderen.
De kleurstelling van de Panigale V4 SP is geïnspireerd op de kleurstelling die de officiële MotoGP- en Superbike-teams tijdens de wintertesten gebruiken en die door het Ducati Centro Style is aangepast. De brandstoftank is uitgevoerd in naakt aluminium, de kuipen zijn matzwart verrijkt met fluorescerende rode details en carbon onderdelen, zoals het voorspatbord en de winglets.
De motorfiets is uitgerust met een racekit voor gebruik op het circuit. Het bevat bewerkte aluminium kapjes voor het verwijderen van de achteruitkijkspiegels, een kit voor het verwijderen van de kentekenplaathouder, een open koppelingsdeksel en de Ducati Data Analyzer + met GPS-module.
Hieronder staat vermeld wanneer de modellen bij de Ducati dealers verkrijgbaar zijn en de prijzen in Nederland en België.Verkrijgbaar Nederland België Panigale V4 Ducati Red 12/20 € 27.290 € 23.490 Panigale V4 S Ducati Red 12/20 € 33.490 € 28.990 Panigale V4 SP Black livery 02/21 € 42.990 € 37.000 Note van de redactie: Vond u een normale Ducati Panigale nog niet dik genoeg? De Ducati Panigale V4 SP is geen goedkope motor; daarom wilt u deze vast goed tegen diefstal verzekeren? Dat kan eenvoudig via Ducati Insurance. Bereken hier snel uw Ducati motorverzekering!
- De nieuwe Ducati SuperSport 950
De wereld van de racerij is altijd al een bron van inspiratie geweest voor Ducati, prestaties zitten in het DNA van het bedrijf in alle vormen. De SuperSport 950 is de juiste motorfiets om sportief rijden in het dagelijks leven te brengen, zonder compromissen te hoeven sluiten, vooral op het gebied van comfort. Voor 2021 is het model herzien in het ontwerp, verrijkt met elektronische uitrusting, en voldoet de motorfiets aan de Euro 5 emissienorm.
De esthetische link tussen de SuperSport 950 en de Panigale V4 is nu nog sterker. Het vooraanzicht wordt gedefinieerd door de nieuwe, volledig LED koplamp die wordt ondersteund door twee vinnen en geflankeerd door twee luchtinlaten die het zicht verbreden. De DRL herinnert duidelijk aan de scherpe lichtgevende signatuur van de Panigale V4 en is gemaakt dankzij een verfijnd opaal dat het licht gelijkmatig verspreidt.
De kuipen zijn opnieuw ontworpen om de sportiviteit van de motorfiets en de vloeiende vormen te accentueren. De ventilatieopeningen die uit de waterradiator komen, zijn geïnspireerd op de dubbele extractor van de Panigale V4.
De genetische samenstelling van de SuperSport 950 is die van een echte sportmotor met enkelzijdige achterbrug, een aan het motorblok bevestigd Trellis frame dat fungeert als een belastend element om gewicht en massa te verminderen, ergonomie met een verhoogd stuur voor meer controle, zelfs met een passagier, zadel herontworpen om het comfort van de rijder te maximaliseren door een grotere bruikbaarheid in de lengterichting, meervoudig verstelbare vering, driespaaks “Y” aluminium velgen en Pirelli Diablo Rosso 3 banden, radiale hoofdcilinders voor rem en koppeling en een krachtig Brembo-remsysteem met dubbele schijf van 320 mm voor een droog gewicht van 184 kg.
De elektronica is één van de aspecten die het meest wordt beïnvloed door de ontwikkeling van de nieuwe SuperSport 950, uitgerust met elektronische sturingen die gebaseerd zijn op informatie van het 6-assige inertieplatform van Bosch en die in staat zijn om de roll, de yaw en de hellingshoek van de motorfiets onmiddellijk te detecteren. Het elektronische pakket bestaat uit Cornering ABS, Traction Control, Wheelie Control en Electronic Shifting. De afstelling van de elektronische instellingen en de Riding Modes (Sport, Touring, Urban) gebeurt via het menu van het nieuwe 4,3” full-TFT-display met afbeeldingen en een interface die geïnspireerd is op die van de Panigale familie.
De SuperSport 950 is verkrijgbaar in rood en voor wie een verfijnder chassis wil, is de S-versie verkrijgbaar in “Ducati Red” en “Arctic White Silk”. De SuperSport 950 S is uitgerust met een volledig verstelbare Öhlins-vering en zadelcover voor de passagier. Het model is ook geschikt voor het A2 rijbewijs.
Hieronder staat vermeld wanneer de modellen bij de Ducati dealers verkrijgbaar zijn en de prijzen in Nederland.
Verkrijgbaar vanaf Vanafprijs Supersport 950 Ducati Red 03/21 16.190 € Supersport 950 S Ducati Red 03/21 17.990 € Supersport 950 S White 03/21 18.190 € Note van de redactie: Heeft zo’n gave Ducati Supersport 950? Verzeker hem dan veilig en vertrouwd via Ducati Insurance. Een Ducati verzeker je natuurlijk bij Ducati Insurance!