Nieuwe modellen van 2022/2023
Ducati Streetfighter V4
In de vijfde aflevering van de 2023 Ducati World Première webserie, presenteerde Ducati de nieuwe Streetfighter V4 familie. Met de V4 en V4 S modellen, samen met de meer exclusieve en performante V4 SP2, gaat Ducati verder in de toepassing en evolutie van de winnende “Fight Formula” om aan de top van het segment te blijven met een ongeëvenaard niveau van uitrusting en vermogen/gewicht verhouding (voor de “SP2” versie).
De Streetfighter V4, die in 2020 aan het publiek werd onthuld, was onmiddellijk een succes en zette nieuwe maatstaven voor prestaties in het segment van de naked supersportmotoren . Universeel gewaardeerd om zijn agressieve en minimalistische esthetiek, gekenmerkt door een voorzijde geïnspireerd op de Joker uit de stripverhalen, veroverde de Streetfighter V4 onmiddellijk de harten van liefhebbers.
De natuurlijke evolutie van de familie is een motorfiets die de concepten van de “Fight Formula” nog verder uitbouwt, met als belangrijkste elementen de Panigale V4 ontdaan van de kuipen, hoog en breed stuur, 178 kg gewicht, 208 pk Desmosedici Stradale motorblok, biplane vleugels en de laatste generatie elektronica. Een evolutie die volgt op die van de Panigale V4 familie.
De Ducati Streetfighter V4 2023 straalt sportiviteit uit, dankzij de standaard monoposto sconfiguratie met bijgeleverd zadel en voetsteunen voor de passagier.
Het design van de Streetfighter V4 is direct en minimalistisch, met zijn full-LED koplamp en zijn V-vormige DRL die doet denken aan het vooraanzicht van de Panigale V4. De lage, naar voren gekantelde voorkant, die de sterke lijnen van de tank doortrekt, geeft de Streetfighter V4 een roofdieruitstraling.
De brandstoftank heeft dezelfde vormen als op de Panigale V4 2022, die is ontworpen om de rijder beter te ondersteunen tijdens het remmen en het nemen van bochten. Hij heeft een grotere inhoud (17 liter) en wordt omarmd door nieuwe zijcovers.
Ducati monster SP
De Monster vertegenwoordigt sinds 2021 alle essentie van Ducati in de meest compacte, essentiële en lichtste vorm mogelijk. Het recept is het originele van 1993: een sportieve motor, maar perfect voor weggebruik, gecombineerd met een Superbike-afgeleid frame. Alles wat je nodig hebt om plezier te hebben, elke dag.
Het hart van de Monster is de Testastretta 11° motorblok , een vloeistofgekoelde vierkleps twin met 111 pk en desmodromische distributie. Zijn Front Frame, geïnspireerd op dat van de Panigale V4, is een extreem licht en compact aluminium frame direct bevestigd aan het motorblok. Het is de moderne herinterpretatie van het recept dat leven gaf aan het Naked segment van motorfietsen, waardoor nieuwe generaties Monsteristi er verliefd op worden.
Een concept zo eenvoudig als doeltreffend, dat een verdere stap voorwaarts neemt met de komst van de Monster SP. Dit model wordt gekenmerkt door een reeks van hoogwaardige componenten die de motorfiets nog lichter, nauwkeurig en leuker maken in sportief rijden, evenals agressiever vanuit een esthetisch oogpunt.
De Ducati Monster SP wordt vanaf januari 2023 bij de dealers verwacht in de Benelux.
Ducati Diavel V4
De Ducati Diavel V4 is uniek, onmiskenbaar en met een barstende persoonlijkheid. Met de introductie van de geavanceerde V4 Granturismo-motor worden de prestaties van de Diavel nog verbluffender. Met zijn 168 pk en 93 ft lb (126 Nm) koppel is de Ducati 1.158 cc V4 de ideale motor voor een spiercruiser, die in staat is om lineair vermogen bij lagere toerentallen te combineren met een krachtig koppel over het hele toerenbereik.
Gespierd, sportief, overdreven en elegant tegelijkertijd combineert de Diavel V4 de unieke technische, dynamische en stilistische eigenschappen van sport nakeds en muscle cruisers. Deze machine beantwoordt aan de vele verschillende verlangens van motorrijders, van de sportliefhebber die op zoek is naar een comfortabelere en stijlvollere motorfiets tot mensen die in een stedelijke en ontspannen omgeving willen rijden tot de liefhebber van prestatie- en dragrace-iconografie.
De bijgewerkte Ducati Diavel V4 verrast met dynamische prestaties, het vermogen om sportief te rijden en opwindend met indrukwekkende acceleratie en vertraging, evenals cruisen bij lage snelheden. Niets blijft onopgemerkt door de onmiskenbare Diavel V4 podiumprésence. Sterker nog: hij verbaast met zijn geschiktheid voor toeren in het middensegment, terwijl hij verbazingwekkend comfortabel blijft voor rijder en passagier.
Wil jij een Ducati verzekeren? Bereken hier je premie!